9 Ocak 2012 Pazartesi

Almanya'ya vize başvurusu

 Maceramız Almanya'daki kuzenimin düğününe gitmek istememle başladı.Onlar istek göndermeden vizeye başvurmadım ve istek geldiğinde 3 hafta sonraya randevu verildiği için düğünü kaçırdığımı farkettim:( Bir kere niyet ettik diyerek yolculuktan vazgeçmedim.


Vize için gereken evraklar http://www.istanbul.diplo.de adresinde zaten mevcut.Ben size kendi tecrübelerimle yardımcı olmak istiyorum.



İşte Almanya'ya vize başvurusunda bulunacaklara birkaç tüyo;


* Siz siz olun düşündüğünüz seyahat tarihinden 1 ay önce randevu başvurusunda bulunun.3 ay öncesine kadar başvuruda bulunulabiliyor nasılsa.


*Randevuyu aracı firmadan alıyoruz ve ücretli. Telefon açtığınızda yarım saatinizi gözden çıkarın. Gereken evrakları tek tek sıralıyorlar ve aklınızda kalması imkansız:) Zaten size mail atılıyor bilgiler,mail adresiniz yoksa bir tanıdığınızdan rica etsin,sizin için yazıcıdan çıkarsın.


*Vize için biometrik fotoğraf çektirip,konsoloslukta fotoğrafınızın istenen boyutlarda olmadığını duyabilirsiniz benim gibi. Fotoğrafçıya istenen ölçüleri ısrarla belirtip,olmazsa gelip paranızı geri almakla tehdit edin(ben yapmadığıma çok pişmanım:)


*Israrla evrakları belirtilen sırada teslim etmeniz gerektiği söyleniyor.Siz de benim gibi bu iş için dakikalarca uğraşmayın. Çünkü oraya gittiğinizde birisi evraklarınızı alıp,gerekenleri olması gerektiği gibi sıralıyor,moraliniz bozulmasın sonra:)


*Randevu saatim var diye fazla sevinmeyin, gidip orada numara alıyorsunuz,1 saat kadar sıra bekleyebilirsiniz.Yani Alman konsolosluğu da Türk sistemiyle çalışıyor:) Ayrıca telefonunuz kapalı olarak yanınızda kalabiliyor,bilginize.


*Görüşmede siz bütün kibarlığınızla konuşurken karşınızdaki çok suratsız ve yüzünüze bile bakmayan bir kadın olursa,benim başıma geldiği gibi,moralinizi bozmayın! Önemli olan vizeyi almak.


*Ben öğretmenim ve benim için istek yapan kişi de bankada müdür,benim vizem 3 günde çıktı. Yengem de aynı sıralarda başvuru yaptı,askeri ücretle çalışıyor ve ona istek yapan kişinin de düzenli bir maaşı yok.Onun vizesi 2 günde çıktı. Yani "Ben memur değilim benim vizem çıkar mı "diye endişelenmeyin. Kısmet!:)

Hiç yorum yok: